Thursday, January 15, 2009

DOA SURAH AL-WAQIAH

Ya Allah! Perkenankanlah permohonan ku ini. Ya Allah! Seandainya rezeki ku ada di langit, maka turunkanlah dia untuk ku. Seandainya rezeki ku ada di bumi, keluarkanlah dia untuk ku. Sekiranya rezeki ku sedikit, mohonlah kiranya diperbanyakkan dan seandainya rezeki ku banyak, maka mudahkanlah bagi ku serta berilah kekuatan bagi ku (dalam membelanjakannya) dan kurniakanlah aku rezeki yang tidak terduga dari mana datangnya, rezeki yang halal dan baik, mengalir terus yang berkat dan tidak ada orang yang meninggihi dan merasa iri kepada ku seraya, jadikanlah aku pemurah memberi dan jangan bakhil memberi kepada orang-orang, sesungguhnya Engkaulah yang Maha Berkuasa.
Demi rahmat Mu Ya Allah, Yang Maha Pemurah dan Maha Pengasih, semoga sejahteraan dan keselamatan Allah kurniakan kepada junjungan kami, Nabi Muhammad s.a.w., keluarga dan para sahabat-sahabatnya sekelian. Maha Suci Allah dan kehormatan mereka keselamatan. Segala Puji Bagi Allah, Seru Sekelian Alam.
DOA AYAT SERIBU DINAR
Barang siapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya 'jalan keluar' dan memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangka. Barang siapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan melaksanakan urusan (yang dikehendakinya) , sesungguhnya Dia telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.
Amalkanlah setiap selepas sembahyang Subuh dan maghrib Surah Al Waqiah. Insya'Allah tidak putus rezeki kita.
Untuk mengelak hasad dengki dan sebagai pendinding bacalah Ayat Tujuh seperti dibawah ini. Sesiapa yang mengamalkan membacanya hingga menjadi wirid pagi dan petang tujuh ayat suci Al-Qur'an ini, insya'Allah akan terselamat dari kebinasaan semasa diturunkan bala bencana. Disamping itu, amalan ini akan menjadi seperti pakaian di mana Allah s.w.t. memelihara diri kita daripada tipu daya musuh.
Ayat-ayat tersebut ialah :-

1. Dari Surah At-Taubah Ayat 51

Katakanlah: Sekali-kali tidak akan menimpa kami melainkan apa yang telah ditetapkan oleh Allah bagi kami. Dialah Pelindung kami, dan hanya kepada Allah orang-orang yang beriman harus bertawakkal.

2. Dari Surah Yunus Ayat 107

Jika Allah menimpakan suatu kemudharatan kepada mu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurniaNya. Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

3. Dari Surah Hud Ayat 6

Dan tidak ada suatu binatang melata pun di bumi melainkan Allahlah yang memberi rezkinya. Dia mengetahui tempat berdiam binatang itu dan tempat penyimpanannya. Semuanya tertulis dalam kitab yang nyata (Lauh Mahfuzh).

4. Dari Surah Hud Ayat 56
Sesungguhnya aku bertawakkal kepada Allah Rabbku dan Rabbmu. Tidak ada suatu binatang melatapun melainkan Dialah yang memegang ubun-ubunnya. Sesungguhnya Rabbku di atas jalan yang lurus.

5. Dari Surah Al-Ankabut Ayat 60

Dan berapa banyak binatang yang tidak (dapat) membawa (mengurus) rezekinya sendiri. Allahlah yang memberi rezeki kepadanya dan kepada mu dan Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

6. Dari Surah Faathir Ayat 2

Apa saja yang Allah anugerahkan kepada manusia berupa rahmat. Maka tidak ada seorang pun yang dapat menahannya. Apa saja yang ditahan oleh Allah maka tidak ada seorang pun yang sanggup untuk melepaskannya sesudah itu. Dialah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.

7. Dari Surah Az-Zumar Ayat 38

Dan sungguh jika kamu bertanya kepada mereka: Siapakah yang menciptakan langit dan bumi? Nescaya mereka menjawab: Allah. Katakanlah: Maka terangkanlah kepada ku tentang apa yang kamu seru selain Allah, jika Allah hendak mendatangkan kemudharatan kepadaku, apakah berhala-berhalamu itu dapat menghilangkan kemudharatan itu, atau jika Allah hendak memberi rahmat kepada ku, apakah mereka dapat menahan rahmat-Nya? Katakanlah: Cukuplah Allah bagiku. KepadaNyalah bertawakkal orang-orang yang berserah diri.

Mengelak seksa kubur bacalah selepas sembahyang Surah Al Mulk.
Ayat Seribu Dinar hendak lah di baca bukan di gantung atau di bawa ke mana2. Ia akan mendatangkan kekayaan.

No comments: